“Агрион Финанс” отчете скок в търсенето на агрофинансиране

Лилия Александрова
Лилия Александрова
3 Минути

През последното тримесечие на миналата година спрямо юли-септември запитванията за заеми в компанията „Агрион Финанс” са се удвоили, а отпуснатите кредити са скочили със 150%. Дружеството е специализирано в предлагането на кредитни продукти за земеделие, които се отпускат срещу обезпечение. Предоставените средства за земеделие са в широк спектър – от 10 000 лв. до 2,5 млн. лв. Данните бяха представени по време на Петата национална среща на земеделските производители.

agrozona2
Офис на „Агрион Финанс”

Продуктите на „Агрион Финанс” включват кредити за оборотни средства, инвестиционни кредити и лизинг за покупка на още земя. За по-малко от година дружеството вече има клиенти с изцяло погасени краткосрочни кредити, както и такива с редовно обслужван първи и активен втори кредитен продукт. Много от фермерите ползват паралелно и банкови заеми, а 100% от заемите в компанията се обслужват редовно, отчетоха по време на форума от „Агрион Финанс”.

Техните анализи показват, че в момента много търсени са продуктите, свързани с покупката на още земя – универсален ипотечен кредит и лизинг за покупка на земя. При кредитите финансирането в „Агрион Финанс” достига до 80% от оценката на заложения актив, а при лизинга – дори 100%. На практика така фермерът може да започне да използва дадена земя като подпише договор за лизинг и директно си погасява лизинговите вноски, без да влага пари като самоучастие. Периодът на разсрочване е до 10 години.

Фермерите търсят бърза и опростена процедура за кандидатстване. Периодът за отпускане на кредит през банка е около 2 месеца, докато през специализирано дружество – може да отнеме само няколко дни. Добри лихвени нива през голяма институция обикновено се договарят от големите в агробизнеса, по-малките често нямат нужните активи или кредитна история, за да се възползват от преференциалните условия, посочиха от бранша. Затова и интересът към алтернативни дружества като „Агрион Финанс” се увеличава. „Малките и средните фермери също имат нужда от средства за модернизиране и разширяване на бизнеса си. Ето това ни мотивира да създадем продукти, които като форма и съдържание изцяло да отговорят на техните нужди”, коментираха експертите по време на форума.

Лилия Александрова е журналист в „Агрозона“ от 2013 г. Има магистърска степен по Международни отношения и бакалавърска степен по Бизнес администрация. Интересите ѝ са в областта на политическата интеграция и Европейския съюз, агропредприемачеството, образованието, труда и социалната политика.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА